Demokrati og islam er som ild
og vand
Vi har i Danmark en smuk tradition for at tillade
totalitære partier og bevægelser, der målrettet arbejder på at erstatte
folkestyret med et diktatur.
Siden
folketingsvalget har der været en debat i medierne om, hvorvidt det nu var godt
eller skidt, at muslimske vælgere på imamernes bud havde stemt massivt på
Enhedslisten og de Radikale. Østergaard og Skipper glædede sig og hævdede, at
de mange stemmer viste, at man godt kunne være en god muslim og en god
demokrat. Andre mente, at de Radikale og Enhedslisten var taget som gidsler og
nu ville blive presset til at tage hensyn til islamiske særinteresser.
Overfladisk
set er der jo ikke noget at sige til, at vælgerne stemmer egennyttigt.
Arbejderen stemmer således traditionelt på Socialdemokratiet, skolelæreren på
de Radikale, journalisten på SF, landmanden på Venstre og den klimafortvivlede
på det grønneste parti, hun kan løbe op. Så det er naturligt nok, at muslimske
vælgere stemmer på partier, som beskytter deres parallelsamfund uden
forringelse af de sociale ydelser.
Danske medier og politikere betragter islam
som fredens og kærlighedens religion, der dog er sprinklet med stumper af
gammel arabisk kultur, som rummer et andet syn på familien, kvinder og levevis
end det gængse i de vestlige retsstater. I løbet af et par generationer
forventes det, at muslimer bliver en aktiv del af det samarbejdende folkestyre
på samme måde som gammeldanskerne. Denne opfattelse stemmer imidlertid ikke med
realiteterne.
Islam
er en samfundsmodel, en religion og et retssystem (sharia). Enhver bestemmelse eller lov i islam skal have sin
rod i islams tre hellige skrifter, der består af Koranen, bogen om
traditionerne (hadith) og Muhammeds biografi (sira). Koranen er hellig, fordi
den er Allahs egne ord sendt direkte, komplet og uforanderlig til den troende
muslim. De to øvrige skrifter anses også for hellige og bindende for enhver
muslim, for nok er de ikke Allahs direkte diktat, men de er udtryk for Allahs
vilje. Dette fastlåser islam og muslimer i et politisk system, der blev
udviklet, inden Gorm den Gamle blev konge i Danmark.
"Der er sikkert mange, som tror, at Koranen er lidt ligesom den kristne bibel, der som bekendt beskriver og diskuterer forholdet mellem mennesker og Gud.
Størstedelen af Koranen handler hverken om Allah eller Muhammed, men derimod om, hvad fromme muslimer skal gøre ved de foragtede og forhadte vantro. I Koranen er der ikke noget med at vende den anden kind til. Her bliver der gået til stålet: »Dræb de vantro, hvor end du finder dem!« (9:5) »Bekæmp de vantro indtil islam er enehersker!« (8:39).
Islams hadeliste er lang. Den
omfatter hinduer, buddhister, jøder, kristne, ateister og frafaldne samt alle
andre mennesker, der ikke er muslimer. Forfølgelser af kristne er vekslet i
intensitet siden islams erobring af Mellemøsten, Nordafrika og dele af Europa.
Perioder med massiv
undertrykkelse er blevet afløst af andre tider, hvor kristne har kunnet
overleve som ydmyge undermennesker i et islamisk apartheid-samfund uden
rettigheder til meget andet end selve livet.
I begyndelsen af forrige århundrede kulminerede den islamiske terrorbølge med folkemordet på 1,5 millioner kristne armeniere.
Herefter var der relativt fredelig sameksistens mellem kristne og muslimer, indtil ayatollah Khomeini i 1979 kom til magten i Iran. Samme år holdt Khomeini en tale på Teherans teologiske fakultet, hvor han sagde:
»Islam er blodets religion for
dem, der ikke tror. Jihad betyder drab på alle vantro overalt på kloden!«
Khomeini var en ordholden mand.
Han indfriede sine barbariske politiske løfter og har ifølge historikeren
Bernard Lewis haft afgørende indflydelse på nutidig islamisk justits og
sharia-loven i praksis.
Når homoseksuelle i Brunei i dag bliver dømt til døden ved stening, kan de takke Khomeini for deres smertefulde afsked med livet.
Når homoseksuelle i Brunei i dag bliver dømt til døden ved stening, kan de takke Khomeini for deres smertefulde afsked med livet.
Kristenforfølgelserne er kommet
op i gear. Alene i 2017 blev over 3.000 kristne myrdet, 1.250 blev bortført,
over 1.000 blev voldtaget og 739 kirker blev vandaliseret ifølge »Open
Doors«-organisationen, der kortlægger vold mod kristne. I dag lever 215
millioner kristne i højrisiko-områder, hvor de udsættes for vold, voldtægt og
mord. Det er islamiske lande som Afghanistan, Pakistan, Irak, Iran,
Saudi-Arabien og Somalia, der topper listen, som består af 50 lande, hvoraf de
45 er islamiske stater.
Og hvad gør vi kristne samfund så
ved det?
..... Tja, bum-bummelum, vist ikke noget, man sådan lige kan få øje på. Der er jo mode i så meget også i mediernes terrorprioritering.
Det er lidt kikset at skrive om islamisk terror mod kristne. Hvem gider læse om sidste måneds islamiske nedslagtning af 100 kristne nigerianere, når nu man havde en vaskeægte Breivik-dobbeltgænger i Christchurch til at dominere sendefladen?
..... Tja, bum-bummelum, vist ikke noget, man sådan lige kan få øje på. Der er jo mode i så meget også i mediernes terrorprioritering.
Det er lidt kikset at skrive om islamisk terror mod kristne. Hvem gider læse om sidste måneds islamiske nedslagtning af 100 kristne nigerianere, når nu man havde en vaskeægte Breivik-dobbeltgænger i Christchurch til at dominere sendefladen?
Hvis nogen havde håbet på, at
pave Franciskus ville komme de kristne ofre til undsætning, vil man blive
skuffet. Denne hjælpeløse karikatur af en Herrens Stridsmand rejser rundt i
Mellemøsten og forbrødrer sig med islamiske ledere, der griner ad ham bag hans
ryg.
Pave Franciskus, hvis titel også er Pontifex Maximus, altså den største
brobygger, taler ustandseligt om, »at vi skal bygge broer, ikke mure«. Paven
har nægtet at forholde sig til den accelererende forfølgelse af kristne i
islamiske samfund.
For 100 år siden udgjorde kristne 14 pct. af befolkningen i Mellemøsten. I dag kun fire pct. og ifølge FN blot 3,5 pct. i 2025.
For 100 år siden udgjorde kristne 14 pct. af befolkningen i Mellemøsten. I dag kun fire pct. og ifølge FN blot 3,5 pct. i 2025.
Det er en skændsel, at det
kristne Danmark har vendt ryggen til vore nødstedte trosfæller. Bibelen
fortæller os, at vi skal elske vores næste som os selv. Den næste er den, der
står os nær og nærmest. Det er ikke alle mennesker, overalt, til alle tider.
Vores næste er vores familie, vores venner, vores meningsfæller og vores
trosfæller. Hverken den danske folkekirke, politikerne eller medier gider gøre
en indsats for at hjælpe vores kristne næste i nød.
Naturligvis skal vi
prioritere flygtningearbejdet således, at kristne flygtninge står først i køen
til ophold, som foreslået af Marcus Knuth og i modsætning til mange migranter
med arabisk kulturbaggrund accepterer kristne flygtninge med glæde den
demokratiske retsstat.
To store pan-europæiske meningsmålinger, PEW og WZB, har klart påvist, at et flertal af muslimer bosat i EU ønsker den demokratiske retsstat udskiftet med en islamisk formynderstat. Hvem er mon vores sande næste i den sammenhæng?
I år 846 og igen i 849 forsøgte
en islamisk invasionshær at indtage Rom med det formål at myrde paven og
ødelægge Vatikanet, som imidlertid var beskyttet af høje mure, der frelste
paven og kristendommen. Hvis den daværende pave Leo i stedet havde fablet om at
»bygge broer, ikke mure«, havde islam sat en brat stopper for vores kulturelle
udvikling hen imod vor tids folkestyre og frie retsstat."
Kommentar :
Asger Aamund i Berlingske:
Vi har i Danmark en smuk tradition for at tillade totalitære partier og bevægelser, der målrettet arbejder på at erstatte folkestyret med et diktatur. Disse partier har dog aldrig været store nok til at true folkestyrets grundfjeld i vort land. Måske skulle vore politikere tænke over, hvad der sker, når 30 procent af vælgerkorpset ønsker sig et sharia-domineret samfund. Man burde nok lytte til, hvad Tyrkiets kække præsident Erdogan har at sige om den sag:
Vi har i Danmark en smuk tradition for at tillade totalitære partier og bevægelser, der målrettet arbejder på at erstatte folkestyret med et diktatur. Disse partier har dog aldrig været store nok til at true folkestyrets grundfjeld i vort land. Måske skulle vore politikere tænke over, hvad der sker, når 30 procent af vælgerkorpset ønsker sig et sharia-domineret samfund. Man burde nok lytte til, hvad Tyrkiets kække præsident Erdogan har at sige om den sag:
»Demokrati? Det er ligesom
at køre med sporvogn. Når man kommer til endestationen, står man af.«
Ingen kommentarer:
Send en kommentar