Islam skal ud af offentlige arbejdspladser
Publiceret 06. august 2019 kl.
10:57
Læserbrev: Jeg var
medunderskriver på en klage til regionsrådsformand Stefanie Lohse over den
muslimske læge Mustapha Itani. Han har misbrugt sin lægestatus i Region
Syddanmark til at reklamere for islamiske forskrifter til håndtering af den
månedlange faste i Ramadanen.
Videoerne, hvor Mustapha Itani pakker islamisk forkyndelse ind i
en lægekittel og et stetoskop, indeholder råd og vejledning, som ud fra
vestlige lægelige standarder kun kan betegnes som religiøs kvaksalveri.
Stephanie Lose har svaret mig skriftligt, at hun ikke ser noget
kritisabelt i Mustapha Itanis videoprædiker ud over, at hans kittel bærer
Regionens logo.
Det er for svagt og bærer præg af berøringsangst over for
problemets reelle kerne.
Jeg er enig med Stephanie Lose i, at vi skal værne om offentlige
ansattes ytringsfrihed. Det er vigtigt, at pædagogen, politimanden,
sygeplejersken og så videre kan udtale sig kritisk og politisk og deltage i
samfundsdebatten uden at risikere fyring eller andre repressalier fra sin
offentlige arbejdsgiver.
Men denne sag viser de dilemmaer, som vi står i, fordi islam har
fået lov at fylde i samfundet og ikke kun er en privat sag for muslimerne her i
landet.
Når en muslimsk læge bevidst bruger kittel og stetoskop - og det
har han selv sagt, at det var - for at hævde en autoritet, som sundhedsvæsenet
har givet ham, til at trænge igennem med islamiske budskaber, tvinger han os
til som samfund at tage stilling til hans religion.
Så er islam ikke længere en privat sag for den enkelte muslim.
Så bliver islam et samfundsanliggende, som vi må forholde os til.
Og det er for at sige det, som det er, netop dogmatiske
muslimers hensigt. For dogmatiske muslimer kan samfund og islam ikke skilles
ad. Som den muslimske ungdomsforening Munida så direkte skriver i en
pressemeddelelse i forbindelse med denne sag:
"En muslim tager ikke troens klæder af, når vedkommende
iklæder sig hvid kittel, uniform eller jakkesæt på arbejdspladsen. Troens
klæder forbliver, og resten klædes oven på. Troen følger os i vores daglige
gøren"
Muslimer kan tro og tænke hvad de vil i deres fritid, men vi kan
ikke acceptere offentligt ansatte, der i deres arbejde sætter islam ind først
og tager kitlen uden på.
Så handler det ikke længere om ytringsfrihed for den enkelte
ansatte. Vi bliver nødt til at få islam ud af de offentlige arbejdspladser for
netop at kunne forsvare de ansattes ytringsfrihed, vores tillidsbaserede
forhold til hinanden og alle de andre værdier, vi har bygget vores samfund på.
Vi skal kunne stole på lægen. Det er så afgørende for vores
sundhedssystem, som vi betaler for over skatten, at vi som danskere har tillid
til det personale, som møder i os i situationer, hvor livet er allermest svært.
Forsvinder den tillid, forsvinder noget dyrebart i vores samfund
- at vi alle sammen, høj som lav, går til den samme læge, får den samme behandling
og deler stuer på de samme hospitaler.
Sådan har det været, fordi vi stoler på, at vi, uanset hvem vi
er, får den samme gode behandling. Sundhedsvæsenet skal være blind for social
status, etnisk herkomst, køn, udseende - og også religion.
Så jeg kan kun være enig i Lægeforeningens bestyrelsesmedlem
Jesper Brink Svendsen, som forstår, hvad der reelt er på spil:
"At være læge indebærer et særligt ansvar, og derfor er det
problematisk, hvis man på den ene side signalerer meget tydeligt at være læge
ved hjælp af kittel og stetoskop, som hører til i en professionel sammenhæng,
og samtidig giver religiøs rådgivning".
Kommentar:
ISLAM HAR INGEN PLADS I DET DANSKE SAMFUND….
Problemet med islam er udelukkende, at
denne livsanskuelse slet ikke hører hjemme i Danmark.
Hvordan det så er gået til rent historisk, at den er strømmet ind i landet, kan der siges meget om. Men kort fortalt, så er det politikernes ansvar alene.
Erhvervslivet har godt nok presset på for at få "billig arbejdskraft", men hvor billig denne arbejdskraft har været for samfundet, er sandelig noget ganske andet.
I alle lande i hele verden, hvor islam
trænger ind er der problemer og ufred.
I alle muslimske lande er der problemer og ufred. Når de har fordrevet og myrdet alle andre folkeslag og religioner, slås de videre mod hinanden, shiaer og sunnier og hvad der ellers er af afvigende sekter fra den rette tro.
Islam forandrer sig aldrig, integrerer sig aldrig.
Her i Danmark er der gang i integrationen. Der er allerede bygget 170 moskeer og hele den oprindelige danske befolkning spiser nu halalmad og køber andre varer, der også er halal og betaler halalskat til de muslimske lande. Den muslimske kvindeuniform vinder frem. Det går fint med at integrere danskerne i islam.
Der er 2 metoder. Den ene er den jamrende offerrolle a la Ôzlem med flere, og faked "dialog". Den anden er terror og vold og herrefolksmentalitet.
Begge metoder virker.
Historiens store tænkere må i alt fald
vige for en forholdsvis simpel konstatering af nutiden, hvilket kan gøres af
alle der ikke er korrumperede af ideologi eller økonomiske interesser, men
udelukkende gerne vil bevare en homogen befolkning og et deraf følgende
fredeligt samfund med en høj sammenhængskraft og tillid borgerne imellem.
Sådan et har samfund har vi haft og har det stadig omend i en til stadighed mere og mere fortyndet udgave.
Konflikterne stiger i takt med at en befolkningsgruppe der intet kultursammenfald har med moderne vestlig kultur, vokser eksplosivt.
Idiotiens højdepunkt er at modstandere af denne udvikling kaldes for ekstreme, så at ville opløse et velfungerende samfund er yderst moderat må man forstå.
Jeg påstår intetsteds at nogen har slået pjalterne sammen, men der er et skæbnesvangert interessesammenfald i indvandringen.
Problemet er nu at næste gang vi står
overfor en muslimsk læge skal vi spørge ham / hende om de , med henblik på
behandlingen af mig, tager udgangspunkt i koranen eller bibelen, det er intet
mindre end omvandrende galimatias.
Deres udgangspunkt er den uddannelse de har
fået af den danske stat og det lægeløfte de har aflagt, Islam og koranen har
INTET at gøre i det danske sundhedsvæsen og slet ikke i det danske samfund.
DUK JER FJOLSER
Ingen kommentarer:
Send en kommentar